1

Bestill dugnad på edugnad.no.

eDugnad sender en ferdig introduksjonsmelding til dugnadsleder som videresender til alle som skal delta på dugnaden.

2

Salgseksempel på hvem du kan selge til

Så enkelt kan hver dugnadsdeltaker selge 20 pakker med strømper. Sett deg et personlig salgsmål, da blir dugnaden enda gøyere. Tenk igjennom hvem du vil sende til.

3

Videresend link på sms og Messenger

Du mottar en sms fra dugnadsleder med en tekst som forteller hvorfor dere skal ha dugnad og en link. Denne meldingen skal du sende videre til familie og venner på sms og Messenger. Meldingen du mottar skal du gjøre så personlig som mulig. Legg gjerne inn navnet til mottakeren i starten av meldingen og ditt eget navn som en hilsen. Dette gjør at flere vil støtte deg. Se eksempel på hvordan en personlig melding kan se ut:

 4

Del på sosiale medier!

Facebook, Snapchat og Messenger er perfekt for å spre dugnaden din. Lag en Facebook-post og tag personer som du mener er potensielle kjøpere. Kopier linken til dugnaden din, og send den til dine venner på Snap. Husk å gjøre teksten personlig. Hvis du har blogg kan du lage et blogginnlegg som forteller om dugnaden deres. Husk å få med hva dere samler inn penger til for eksempel treningsleir, cup osv. 

5

Få oversikt over de som støtter dugnaden

Etter noen dager får du oversikt på alle som har støttet dugnaden fra dugnadsleder.

6

Send ut påminnelse og takk

Etter ca 10 dager får du beskjed av dugnadsansvarlig om å sende ut en påminnelse om dugnaden, og samtidig takke de som har støttet. Da kan du sende ut en melding som vist i eksempelet til alle som tidligere har mottatt melding fra deg om dugnaden på sms, Messenger og i sosiale medier. Da får du takket de som har støttet deg, samtidig som du minner om at det ikke er for sent å støtte. Dugnaden er normalt åpen i 14 dager.

7

Utbetaling

eDugnad ordner med betaling og utsendelse av dugnadsproduktene. Senest to uker etter at dugnaden er gjennomført, utbetaler eDugnad fortjenesten til kontonummeret som ble registrert.

8

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.