Selgerbetingelser

1. Avtalen

Avtalen gjelder salg av dugnadsprodukter til privatpersoner. Selgeren er et lag, forening, klubb eller lignende som har inngått avtale om dugnadskampanje med Scan Trade AS, som er leverandør av varene samt bestilling- og betalingsløsningen. Kampanjen/salget varer som regel en til to uker, hvor bestillinger gjøres via en webløsning. Når kampanjen/salgsperioden er over, sender Scan Trade AS varene, samt bestillingsliste med navn og adresse, til Selger, som distribuerer varene videre til Kjøper.

2. Partene

I en edugnadskampanje vil rollene forholde seg som følger:

Selger er [Navn på klubb/lag], [Kontaktadresse], [e-post], [telefonnummer] og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Scan Trade AS, Vigeland Brugs Veg 6, 4708 Vennesla, org.nr 983 891 632 er leverandør av varene samt bestilling- og betalingsløsningen. Etter avsluttet kampanje leverer Scan Trade AS varene til Selger som distribuerer disse til Kjøper.

3. Selgers ansvar overfor kunden

Ved å inngå avtale med Scan Trade AS om gjennomføring av en edugnadskampanje, forplikter selger seg til å følge påleggene som ligger i kundens Kjøpsvilkår og Personvernerklæring.

Det innebærer blant annet å ikke bruke personopplysningene som Scan Trade AS samler inn på vegne av Selger til markedsføring eller lignende, utover kampanjens formål: Levere ut riktige varer til riktig person. Innsamlede personopplysninger må ikke deles med tredjepart.

4. Selgers forpliktelser overfor Scan Trade

Selger forplikter seg til:

  • Å kjøpe varene, bestilt gjennom tjenesten edugnad.no, av Scan Trade AS. Varer bestilt av sluttkunde regnes som en bindende forhåndsordre av selger.
  • Levere bestilte varer til riktig kunde innen rimelig tid.
  • Håndtere kundens angrerett. Kunden returnerer i så fall varene til Selger. Sluttkunden har ikke angrerett ovenfor Scan Trade AS.

5. Scan Trades forpliktelser

Scan Trade AS forplikter seg til å opprette og vedlikeholde websiden edugnad.no og tilhørende sider for å opprettholde selgers dugnadskampanje. Dette inkluderer:

  • Sørge for fungerende betalingsordning
  • Håndtere innkomne ordre og samle inn penger fra salg.
  • Sende bestilte varer til selger
  • Sende innkomne penger til selger i sin helhet. Gebyr fra betalingstjenesten Vipps trekkes automatisk før pengene når Scan Trade AS. Scan Trade kan ikke trekke fra fakturabeløp fra innsamlede penger.
  • Sende adresselister over hvem som har bestilt hvilket produkt, av hvilken selger
  • Håndtere reklamasjon på feilvare direkte fra sluttkunden

6. Registrering og personopplysninger

For å handle hos oss må du ha leveringsadresse i Norge (ikke Jan Mayen eller Svalbard). Videre må du registrere deg hos oss.

Vi vil håndtere disse opplysninger i henhold til de til enhver tid gjeldende regler som fremgår av personopplysningsloven. Vi vil herunder oppbevare ditt navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Dette er nødvendig for vår regnskapsføring og vår avgiftshåndtering til det offentlige. Opplysningene er også nødvendige for håndtering av eventuelle returer og garantier som måtte oppstå.

Vi selger ikke personopplysninger til tredjepart og vi videreformidler heller ikke slike opplysninger.

7. Bestilling og avtale om kjøp

Prisene du får er inkludert merverdiavgift.

Bestillinger gjort av sluttkunder via edugnad.no anser Scan Trade AS som en bindende forhåndsordre fra deg når de er registrert på vår server, og Vipps har reservert beløpet.

Total kjøpesum blir klar straks kampanjen er over og innkomne bestillinger er summert, ordre til deg er lagt inn og eventuell frakt er beregnet. Varene sendes samlet så fort som mulig til avtalt leveringssted og på avtalt transportmåte.

Faktura sendes samtidig med varene.

Vi tar forbehold om at varer som tilbys er tomme fra lager uten at lagerstatus er blitt oppdatert. Det tas også forbehold om at varer fra våre leverandører kan være utsolgt eller utgått.

Vi tilstreber samlet levering av dine varer, men det kan forekomme delleveringer på grunn av varens art eller lagerstatus.

8. Frakt og forsendelse

Du betaler frakt i tillegg til varens pris med mindre det er avtalt fraktfritt på forhånd.

De til enhver tid gjeldende fraktmuligheter avtales med vår kontakt i hvert tilfelle.

9. Undersøkelse av varene og reklamasjon

Når du mottar varene, så bør du snarest mulig undersøke om leveransen er i samsvar med din ordre, om det er oppstått skader under transporten eller om det ellers er feil eller mangler ved leveransen.

Hvis du oppdager en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget dette, eller burde oppdaget det, gi melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon).

10. Reklamasjon

Returporto betales av oss ved reklamasjon, men du må kontakte oss før varene sendes inn.

Kjøp av produkter med egne trykk (logo/initialer/nummer/sponsor) er å anses som B2B-handel og omfattes av unntak i Angrettloven §22: «Angreretten gjelder ikke avtaler om: e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg».

Trenger du hjelp? kontakt oss på kundeservice@scantrade.no så vil vi hjelpe deg.